Woolrich
Leverans till:
Sverige Sverige (SEK)
Byt land

Vanliga frågor på Woolrichstore.se

Handla

Fråga: Hur vet jag vilken storlek jag ska ha på Woolrichkläder?
Svar:

  • Bästa svaret på denna fråga är: Titta i din garderob. Vilken storlek har du från samma varumärke eller liknande plagg sedan tidigare?
  • Tänk på att Woolrich har italienska storlekar och är generellt små i storleken.
  • De flesta plagg i vår butik är uppmätta av oss och måtten finns på respektive produktsida. För att få rätt storlek, jämför ditt favoritplagg eller mät dig själv och jämför sedan med vår guide.
  • Om plagget mot förmodan inte skulle passa kan du byta till en annan storlek, färg eller modell inom 14 dagar.

Fråga: Vilket pris har era plagg?
Svar:

  • För att se rätt valuta och pris, välj leveransland på startsidan. Våra artiklar är prissatta i svenska kronor och i euro. Ni som bor i Sverige kan bara beställa i svenska kronor och ni som bor i Skandinavien kan bara beställa i Euro. Detta beror på att du som kund måste välja vilket land ni vill ha varan levererad till.

Betalning

Fråga: Mitt köp går inte igenom
Svar:

  • Detta kan bero på flera saker och behöver inte nödvändigtvis bero på att det inte finns några pengar på ditt kort. Vi samarbetar med DIBS för inlösen av konto-/kreditkorts betalningar. Säkerheten är därför en av de viktigaste hörnpelarna i DIBS lösningar och därför använder vi 3D Secure i alla transaktioner. Tänk på att din bank kan kräva att du måste använda din bankdosa vid köp.  

Fråga: Mitt fakturaköp går inte igenom:
Svar:

  • Vid fakturaköp måste personnummer (10 siffor) anges, postnummer där du är mantalsskriven samt giltig e-post anges.  Dina kredituppgifter hämtas från Gothia Finans databas över senaste årsinkomst och ligger således utanför vår kontroll. Vi kan inte manuellt få igenom nekade fakturaköp så vid frågor kring dessa ber vi er kontakta Gothia Finans. 

Avgifter

Fråga: Tillkommer inga fraktavgifter?
Svar:

  • Nej, din order levereras fraktfritt inom Sverige med expresskurir. Vi har heller ingen gräns för minsta beställning. Vi skickar alla paket med kurir vilket innebär att leverans sker på 1-2 arbetsdagar.
  • Vid beställning inom Skandinavien är frakten 19 euro oavsett hur många plagg ni beställer.
  • Om du inte är nöjd med ditt köp kan du returnera det och byta till en annan vara kostnadsfritt.
  • Om plagget inte alls skulle passa kan du självklart returnera det och få dina pengar tillbaka. Förutsatt att du gör det inom 14 dagar och vänligen notera att vi inte betalar tillbaka eventuella fraktavgifter.  

Fråga: Vilka avgifter kan tillkomma vid beställning?
Svar: De avgifter som kan tillkomma är:

  • Aviavgift 29kr vid betalning via faktura.
  • Returfraktsedel avgift 150kr (tillval inom Sverige)
  • Detta är avgifter som vi överför från våra partners. Om du önskar att slippa dessa avgifter rekommenderar vi dig att välja något av de betalningssätt som är avgiftsfria eller skicka din retur med valfritt företag. 

Fråga: Vilket är Woolrichstore.se minimibelopp vid beställning?
Svar:

  • Vi har ingen gräns för detta utan skickar alla orders oavsett värde fraktfritt inom Sverige.

 Fråga: Artikeln finns inte i lager, kan jag beställa ändå?
Svar:

  • Vi lagerför alla varor som visas i lager och kan därför alltid garantera snabb leverans.
  • Tyvärr är varan helt slut i lager om den inte går att lägga i kundvagnen. Eftersom vi enbart jobbar med säsongsrelaterade artiklar kan vi oftast inte beställa hem en vara. Men skicka gärna ett mail till oss med en förfrågan om det är någon färg eller storlek ni vill beställa.  

Leverans

Fråga: Hur snabbt får jag min leverans?
Svar:

  • Vid beställning på vardagar innan kl 13.30 inom Stockholm levereras din vara samma dag med Ryska Posten.
  • Alla order som inkommer vardagar innan kl 16.00 skickar vi samma dag med expressfrakt.
  • Alla leveranser skickas DHL eller UPS inrikes och utrikes.
  • Leveranstid varierar mellan 1-2 arbetsdagar.
  • Vill ni ha trackingnummer till er försändelse vänligen skicka ett mail till oss med ert ordernummer så skickar vi detta omgående. 

Retur

Fråga: Jag vill byta eller returnera min vara, hur gör jag?
Svar:

  • Skicka ett mail till support@woolrichstore.se så att vi vet att ditt byte/ retur är på väg till oss.
  • Packa varan väl i samma emballage som du fick varan i eller använd en egen förpackning. Viktigt är att varan måste vara i samma skick som när du mottog den. Skrynkliga, smutsiga returer kan komma att underkännas och kan därför skickas tillbaka till dig som kund.
  • Tänk på att varan måste vara i nyskick med alla tags kvar. Underkläder bytes inte.
Stäng